mandag 9. februar 2009

Smak '09


I forrige uke var det lukket fagmesse for folk i mat- og drikkebransjen. Messen er i første rekke rettet mot aktører innen bl.a. hotel, restaurant, storkjøkken og dagligvare, men jeg skal love dere at en matinteressert blogger hadde mer enn nok å titte (og smake) på også. Jeg hoppet raskt over hallen med NM i oppvask (!) og løsninger for storkjøkken, istedenfor brukte jeg tiden i de hallene hvor en rekke mat- og drikkeprodusenter, importører og mer "normale" utstyrsleverandører hadde sine stands. Jeg drømte om både El Bullis kjemisett og flotte kobberkjeler natten etter jeg var på messen. 
Jeg smakte på Mack sitt nye økologiske øl, jeg drakk vin og spiste godt biffsmørbrød hos Mills og jeg smakte Diplom-Is sin nye og meget velsmakende hylleblomstsorbet. Armene var lange av posebæring og kroppen var varm av både øl, vin og sprit når jeg til slutt gikk ut i vinteren. 
Jeg kommer til å gi dere noen innlegg om noe av det jeg fikk smake og ikke minst noen av de morsomme og spennende menneskene jeg snakket med i ukene som kommer. Jeg fikk også med meg noen godsaker i kjøleskapet som skal prøves ut i løpet av de nærmeste dagene.

I første omgang får dere noen bilder fra Smak '09


barnas himmelrike



økologisk Cola fra morsomme dansker



fine farger i fiskedisken

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hvordan fisk er det på det første bildet?

Lekkermunn sa...

Maud: Det var en parrotfish fra India! Det er kanskje like greit at den ikke svømmer i våre farvann.

Anonym sa...

Pappegøyer er vel ikke spiselig?

Denne vil du møte mange av når du svømmer i Egypt, det er en meget flott fisk, og den finnes ikke farlig!

Lekkermunn sa...

Fredrikke: Haha. Ikke vet jeg. Jeg husker at den halvfulle TV-kokken Keith Floyd slang en lundefugl på grillen, så man kan sikkert spise en papegøye også:-)