tirsdag 14. april 2009

Plateau de Fruits de Mer - Brasserie France

Jeg forsvant brått før påske, men nå er jeg tilbake i byen og igjen klar for innsats. Ferien har vært preget av masse mat, endel vin og enorme mengder med søvn. Late dager på Hvaler og utflukt til Sverige. Deilig har det vært. 
Sammen med en venninne startet jeg imidlertid påskeferien på Brasserie France. Jeg har skrevet om stedet flere ganger og har du ikke vært der ennå, så er det bare å bestille bord  Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spist på BF, og med store øyne, sett andre få servert det store stativet med sjømat. Så i påsken bestilte vi det endelig. Husk at Plateau de Fruits de Mer må bestilles minimum en dag før du skal spise på Brasserie France. 
Du får to etasjer med sjømat og hvis du ikke er høyere enn jeg og A er, ja da må du se på ditt følge gjennom sjøkreps og andre godsaker. Men det er det verd. Måltidet består av østers, råmarinerte kamskjell, sjøkreps, krabbe, kongekrabbe, reker og dampede blåskjell. Mummmm - det er ikke noe annet å si. Prisen er 550,- per pers, kanskje litt heftig til en hverdags-tur-ut, men fint for en feiring (som for eksempel starten på påsken). Men det skal sies at vi ikke hadde klart en skje med dessert, og vi var ordentlig mette da vi seilet ut i vårnatten med kir og en god riesling innabords. 
Som vanlig var det fantastisk service og god stemning. Som bonus fikk vi draget på to karer på over 80 år. For første gang har jeg en liten ting å utsette på BF; jeg syntes kokken burde sjekke hvor kraftig olivenoljen som kamskjellene marineres i, er. Oljen tok helt knekken på den sarte smaken av rå kamskjell. Ellers, veldig bra, som vanlig!


Ingen kommentarer: