fredag 13. november 2009

Baconvinaigrette til fisk

I sommer spiste jeg middag på fantastiske Edvardas Hus på Tranøy i Hamarøy kommune. Helt siden den kvelden har jeg hatt en smak i munnen og på hjernen - og i går prøvde jeg meg endelig på noe som iallefall lignet veldig. Jeg har skrevet om vinaigrette før, og dette er sååå lett.

Baconvinaigrette

bacon
pepper
olivenolje
balsamico
timian

Klipp baconen opp i små biter og sprøstek det. Legg det så på litt kjøkkenpapir. Bland sammen olje, eddik og pepper (3 deler ojle og en del eddik). Tilsett baconet og hakket timian rett før servering.
Jeg hadde vinaigretten med stekt breiflabb, stekte østerssopp og potetmos med timian og rødløk. Mummm...




4 kommentarer:

Trine ;) sa...

Dette må prøves!

Trine ;)

Morten sa...

Fikk en variant med chorizo og hvitløk til lunsj en dag. Da var vinaigretten varm, og det var også meget godt.

Anonym sa...

Fristende! I bilder og tekst formidler du en smittende matglede - til stor inspirasjon.

wine-fueled narcissism sa...

Det høres kjempegodt ut. Jeg tror det blir middagen i dag! Takk Lekkermunn! :)