fredag 29. mai 2009

Hai Cafe - Calmeyersgate, Oslo

Ting har ikke helt gått etter planen de siste ukene, jeg har stresset rundt og slett ikke fått laget den maten jeg har villet. Jeg har ikke rukket hjem, spist ute og kastet i meg snuskete, suspekte og raske middager. Jeg har til om med spist knekkebrød med Philadelphiaost til middag, gående på vei til padlekurs. Jeg beklager at jeg har vært så lite tilstede her - men jeg vet at ting blir bedre til uken. 

Siden jeg stort sett har kastet gammel mat fra kjøleskapet, og ikke laget mat, får jeg heller komme med en anbefaling i dag. 

Det er mange år siden jeg var på Hai første gang, og jeg kommer stadig tilbake. Hvis man ikke vandrer i traktene bak Sentrum Scene er det slett ikke sikkert du vet om stedet, men let det frem og prøv. Dette er et enkelt vietnamesisk spisested. Det er stygge voksduker på bordene, men maten er god, serveringen er rask (og de har åpent til lunsj...og jeg jobber i nærheten) og det er mange vietnamesere som spiser der. Det tar jeg som et godt tegn på at iallefall delvis likner på det man får i Vietnam. Det er selvsagt mange nudel- og wok/risretter, men det er også deilige ferske vårruller (ikke friterte), god wonton suppe  og rare alkoholfrie drikker. Ikke vent deg asiatisk gourmet, men real mat til å bli mett av. 

Jeg ønsker dere en fin pinsehelg og lover at jeg kommer sterkere tilbake neste uke. 



Ingen kommentarer: