mandag 27. april 2009

Pasta med Roquefort og valnøtter






Da jeg vandret rundt i matbutikkene i Paris i forrige uke kom jeg på både den ene og andre retten jeg spiste som student i Frankrike. En slager var pasta med roquefort. Raskt og billig, det viktigste for en fattig student. Smaken av muggost måtte vi bare vende oss til. Jeg kan ikke huske å ha sett mye fullkornspasta i min studietid, men jeg brukte den nå og det var godt til den sterke ostesmaken.


Pasta med  Roquefort og valnøtter

Et stykke Roquefort (eller annen blå muggost)
crème fraîche
valnøtter


Ta et stykke Roquefort og mos det med en gaffel. I en kjele varmer du opp crème fraîche. Ha i osten og så velger du selv om du smelter osten hel eller bare la den bli så varm at du beholder bitene. Bland med pasta og ha valnøtter over. En rask middag som frigjorde tid til å studere (eller drikke rosévin).



Ingen kommentarer: