onsdag 22. oktober 2008

Nudler med sopp og kylling

Noen ganger får jeg akutt lyst på nudler og det fikk jeg på lørdag. Siden jeg hadde lovet min gamle far en lørdagslunsj, så var det dette han fikk. Du kan selvsagt putte de fleste grønnsaker i panna - det er fantasien eller kjøleskapet som setter grenser her.  

Nudler med sopp og kylling
(til to personer)

2 kyllingfileter
1 lime (saften av 1/2 + båter av resten)
ingefær (finhakket)
2 ss soyasaus
1 ts grønn currypaste
3 store portobellosopp*
1/2 agurk
1 rød chili
peanøtter (naturell)
nudler

Skjær kyllingen i strimler og mariner den i en halv time i lime, ingefær og currypaste soyasaus. Rist peanøttene i en tørr panne (du kan også bruke salte peanøtter, men jeg foretrekker ristene nøtter) Kok nudlene etter anvisning på pakken og hell av vannet. Stek soppen i olivenolje og ha så i kyllingbitene og chilien. Når kyllingen er ferdig har du nudlene i panna så de får opp temperaturen. Skjær agurken på langs med en ostehøvel og ha den i rett før servering. 
*Hvis du ikke får tak i dette kan du selvsagt bruke champignon.


Ingen kommentarer: