onsdag 14. januar 2009

Godis til drinken III

Det skulle drikkes Champagne sist helg og vertinnen (les; meg) hadde vært litt sløv. Ting skjedde litt på sparket og jeg hadde ikke kjøpe eller lage noe godis til boblene. Etter en rask titt i skapet kunne jeg konstatere at jeg hadde nærmere en kilo med mandler igjen etter julebakingen. Så de ble det følgende følge til Champagnen. 

Ristede mandler med honning

250 gram mandler
2 ss olivenolje
2 ss fllytende honning
flaksalt

Sett ovnen på 150 grader. Ha mandlene i en ildfast form og hell over olje og honning. Bruk hendene til å gni mandlene godt inn i blandingen. Ha litt salt over og risk mandlene i ca 20 minutter. Rør litt i formen av og til slik at de blir jevnt ristet. La de stå i ca. 20 minutter. Ha litt mer flaksalt over før servering. Kan serveres både lunkne og kalde. Snadder.

 

4 kommentarer:

Torunn sa...

Yammie!
Kan tenke meg dette ble godt ja :-)

Wannabe advokat sa...

Tror kanskje retten hadde blitt bedre hvis du bytta ut mandlene med hvitløk! Har du vurdert det?

Anette {foreldremanualen} sa...

For en herlig blogg du har! Tar du alle bildene selv?

Lekkermunn sa...

Lyst på livet: Veldig godt og så med Champage som også er ganske godt.

Wannabe advokat: Nei det var ikke i mine tanker. Tenker det hadde tatt livet av det gode i glasset.

Anette: Takk skal du ha. Det er hyggelig å høre. Ja, jeg tar alle bildene selv. Tror det er to bilder som er tatt av en annen og hun er kreditert på de bildene det gjelder.