tirsdag 24. juni 2008

Enkelt tilbehør til grillmat

Nå som det grilles for harde livet kan denne salaten være et godt tilbehør. Den kan gjerne lages dagen før den skal spises. Jeg bruker restene fra denne salaten som lunsj sammen med et kyllingbryst. Oppskriften er ganske vag, da jeg hele tiden putter ulike ting i den. De fleste innvandrerbutikkene har et godt utvalg i hermetiserte bønner, så kjøp med et lite utvalg til sommeren. Her har du en omtrentlig base til salaten.

Bønnesalat
3 bokser med forskjellige bønner
2 fedd hvitløk
1 rødløk
persille
koriander
salt & pepper
olivenolje
litt sitronsaft

Skyld bønnene godt i kaldt vann og la de renne godt av. Ha bønnene i en bolle og bland inn resten av ingrediensene. Du kan selvsagt fylle på med andre grønnsaker eller kanskje litt fetaost.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Superlurt. Jeg skal snart ha grillgjester og da blir dette servert på menyen.

Smilla sa...

Da står denne i kjøleskapet - klar for kveldens grillparty! Skal putte i litt sukkererter og fetaost også tror jeg. Yam...

Lekkermunn sa...

Så bra. Ha en hyggelig kveld:-)

Anonym sa...

Kjempeflott side! Denne skal jeg bruke CC. Hilsen, Tor

Anonym sa...

Da er bønnesalat smakt og servert. Virkelig snadder og så enkel å lage. Jeg kommer definitivt til å lage denne flere ganger.