tirsdag 10. juni 2008

Velkommen til Lekkermunn


Hei alle sammen og velkommen til min matblogg Lekkermunn


Lekkermunn er et flott norsk ord for det franske gourmet. Jeg vet ikke om jeg er en gourmet, kanskje snarere en gourmande, men interessen for mat er det ingenting i veien med.  
Min mål for denne bloggen er ikke stort. I første omgang trenger jeg et utløp for min pasjon for mat, drikke og reiser som innebærer god mat og drikke. Hvis jeg i tillegg får noen lesere til å prøve noe nytt på kjøkkenet, få øynene opp for en ingrediens man aldri har prøvd før eller bare drømme seg bort i det enorme matuniverset vi befinner oss i - ja da er jeg fornøyd.
Kanskje forteller jeg om et resturantbesøk eller en ny kokebok jeg kommer over, hvem vet?

Jeg har ingen klar idé om når matinteressen tok tak i meg, men jeg husker godt hvor spennende det var når jeg som femåring fikk stå i kjøkkenet til min franske nabo Michele og snuse i meg alle de deilige luktene. Jeg begynte tidlig å lage mat hjemme og jeg har aldri sluttet. 
Kokebøker, matbladet, matblogger slukes rått og jeg lager mye mat. Noen ganger lykkes jeg på kjøkkenet, andre ganger gjør jeg det ikke, og ulykkene vil ikke bli holdt utenfor denne bloggen. Håpet er at jeg kan bli enda bedre til å lage mat ved å skrive denne bloggen. Nye smaker og nye kjøkken prøves stadig ut, men jeg innrømmer gjerne min forkjærlighet for både fransk, italiensk og marokkansk mat.
Jeg håper at du også kan finne inspirasjon her på Lekkermunn.
(Hvis ikke noe annet er spesifisert er jeg som tar bildene her på Lekkermunn)

Bon appétit!
Cecilie 

8 kommentarer:

Lekkermunn sa...

Hi!

Wow, the first dish looks very good...how dear you send me that at kl.10...Im sooooooo hungry!!!!

Looking forward to your next blog post.

:-)

Shane

Anonym sa...

Dette var morsomt CC! Håper det blir nyttig for meg også. En liten bønn: kan du skrive og legge ut oppskrifter om hurtig hverdagsmat som både er godt, sundt og barnevennlig? Der fikk du en liten utfordring:)
Lykke til med bloggen!
Klem Hilde kusine

Anonym sa...

Dette er jo bærre lækkert! Vi gleder oss til masse go'saker!

Anonym sa...

Så gøy! Endelig en matblogg jeg kan browse innom når jeg slipper opp for ideer eller trenger noen tips og triks.

Dette lover godt.

Gleder meg masse til fortsettelsen.

Maud

Anonym sa...

Oj vad fint, nu blev jag inspirerad!
Kram fran les Romare-Bellals

Lekkermunn sa...

Shane: Thanks. You should get up later in the morning. Then you wouldn't be that hungry at 10 o'clock!

Hilde: Skal se om vi får til noe for dere i tidsklemma.

Nigella: Takk, skal se om vi får til noe go'saker til hverdag og fest.

Maud: Før du vet ordet av deg er dine middagskvelder omtalt her.

Les Romare - Bellals: Merci beaucoup. Håper alt er fint i Aix og at det kryr av trøfler.

Snåta sa...

Hei! Kom tilfeldigvis over bloggen din og jeg fikk vann i munnen momentant! Og bildene er jo så delikate, så rettene ser skikkelig fristende ut. Ellers slår jeg på utfordringen til Hilde om sunn hurtigmat (a la Zenzi by Real Food).

Lekkermunn sa...

Snåta: Takk skal du ha. Jeg haster i vei i hverdagen jeg også - så det er i grunn så av tingene som skal ta veldig lang tid. Setter i gang med det samme - og så får du sikkert et bilde av dagens pastarett om noen dager.