torsdag 12. mars 2009

Lemongrass - Malmø


Jeg vet ikke hvor mange av dere som løper ned spisestedene i Malmø, men byen er en spenennede perle bare en halvtimes togtur fra København. Jeg var der i slutten av november - og sammen med gode venner var jeg ute og spiste på
Lemongrass - en restaurant som i følge seg selv byr på asian fusion cooking. Jeg vil anbefale bordbestilling, da det er fullt kjør der hele tiden - og spesielt i helgene. 
Når vi satte oss ned så vi at alle rundt oss satt med innbydende drinker og vi fikk lyst på en drink vi også. Vi ba om drinkmenyen, men det fantes ikke. Vi fikk beskjed om å fortelle hva vi likte; fruktig, søtt, surt, sterkt osv - og så kom det deilige drinker på bordet. Vi var alle veldig fornøyde med bartenderens valg (også den gravide som drakk alkoholfritt). 
For min del så var det så mye spennende på menyen at jeg klarte ikke å bestemme meg for hva jeg skulle spise, jeg valgte derfor Lemongrass Tasting Menu til 315,- svenske (forrett og hovedrett)

Til forrett fikk jeg curry satay chiken, wonton, tartar av tunfisk og smørfisk og en grønn papayasalat - alt velsmakende og godt.




Til hovedrett fikk jeg andebryst og en fritert biffkjøtt. Det føltes litt undelig med konsistens på biffkjøttet til å begynne med, men det var godt og spennede, og ganske søtt da det var glasert med søt chilisaus.




Jeg kunne ha valgt en meny som også hadde dessert, men jeg var ikke så lysten på menyens sjokolade-crème brûlée. Så til dessert valgte jeg tre slag sorbet etter kokkens valg, også den velsmakende. Servicen var veldig bra og det var god stemning og stappefullt når vi dro hjem for å sløve på sofaen. 
Åååå - jeg merker at jeg vil tilbake til Lemongrass når jeg skriver dette her. Jeg gleder meg til neste gang, da med baby med i følget.


Kjære Sara & Simon. Lykke til med de siste ukene. Stor klem fra Oslo.

Ingen kommentarer: