torsdag 18. juni 2009

Fort deg!

Det var flere av dere som nevnte asparges når jeg spurte dere om den ultimate sommersmaken i forrige uke. Og nå gjelder det å handle raskt. Sesongen for norske asparges er kort og i begynnelsen av juli er det allerede slutt. 
Så det er bare å spise nå som den er fersk, norsk og nærodlet. Om du vil grille, steke eller koke bestemmer du selv. Jeg foretrekker kokt/dampet asparges med litt olivenolje og salt. Eller kanskje med pinjekjerner og parmesan, eller kanskje med litt god spekeskinke surret rundt hver enkelt asparges. 
Egentlig så liker jeg det meste med asparges. Kanskje jeg skal lage meg en omelett med asparges i dag? 


1 kommentar:

Anette sa...

Asparges er noe av det beste som fins! Kanskje fordi sesongen er så kort, vi rekker ikke å bli lei.

Min ultimate måte å spise arsparges på er kokt (i aspargesgryte selvsagt, så ikke tuppene blir kokt) med usøtet sabayonne til, gjerne med champagne/musserende istedet for hvitvin. Salt og pepper etter smak. Nydelig!