fredag 25. juli 2008

Life is a beach and then you fry!

Denne var slagordet på en sommerkampanje fra The Body Shop for mange år siden. Og meningen var at man skulle bli flinkere til å bruke solkrem.  Her i Oslo skinner solen i dag og hvis du har tenkt deg på stranden kanskje en enkel sommersalat hadde vært tingen. Denne salaten tar jeg ofte med meg i en kjølebag. Det er deilig med grønnsaker på en varm dag og litt speket kjøtt passer også syntes jeg. Jeg lager dressingen for seg og heller den først over når jeg er klar for lunsjen. 

Salat til stranden

salat
tomater
spekeskinke
mozzarella
kvernet pepper



Husk solkrem og ha en fin helg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oppskrift på dressing ta i mot med takk :-)

Du har verdens beste matblogg!!!

Lekkermunn sa...

Anonym: Takk - hyggelig at du liker den. Hvis du trykker på ordet dressing i teksten skal du komme til det innlegget der jeg skrev om dressing.

Anonym sa...

Ser ut som en deilig salat. Bare synd at sommern glemte å komme i år til oss i nord. Jeg surmuler ikke, men skal huske oppskriften til det blir aktuelt.

Lekkermunn sa...

Anonym: Ja, dere fikk jo sola i fjor. Det hadde jo vært hyggelig om vi kunne fått den alle sammen på en gang:-)
Snart er det høst - og ingen steder slår nord da!