onsdag 26. august 2009

For store mager og andre som ikke drikker



Det er mange som synder - og jeg har gjort det selv. Jeg har helt glemt å lage en god velkomstdrink til gravid, ammende, sjåfører eller de som ikke vil drikke alkohol. Champagnen har ligger kald og klar, men de som ikke drikker har jeg glemt. På lørdag var jeg på bursdagslunsj, fire var gravide, tre hadde nylig født og vertinnen hadde gjort jobben sin. Denne var veldig god.

Velkomstdrink

4 dl vann
1 dl sukker
1 kanelstang
1 bit ingefær
8 dl eplemost/juice
2 dl solbærsaft
6 dl vann
1 liten flaske club soda
sitronskiver
isbiter

Bland vann, sukker, kanel og ingefær i en kjele. Kok opp og la det koke i noen munutter. Avkjøl blandingen. Sil av og bland den med most, vann og saft. Settes kaldt. Ha i club soda, isbiter og sitronskiver ved servering.



3 kommentarer:

Linda sa...

Gratulerer med reportasje i Maison Mat og Vin!!!

Jenny sa...

Nam nam! Denne må jeg prøve å få laget snart.

Anne-Marie sa...

Som en av de som nylig hadde født på denne sammenkomsten, så går jeg god for drinken:-) Nam nam nam...