fredag 8. august 2008

Extreme makeover; kjøpehamburger

Jeg spiser aldri hamburgere hjemme, så jeg vet egentlig ikke hva som gikk av meg den dagen jeg gikk ut fra Ultra med to pakker hamburgere. Men jeg tok med meg kjøttet til F&A som har god fantasi, et fint kjøkken og god grill på balkongen. Sammen tryllet vi frem disse kule burgerne.

 

Istedenfor burgerbrød ristet vi skiver av fransk landbrød i panne med litt olje. Vi bakte poteter i ovnen. Vi lagte en cottage cheese-dip fra Jamie Oliver av cottage cheese, sitronsaft, olivenolje og finhakket timian. Tomatsalsaen lagde vi av tomater, rødløk, vårløk,olivenolje, salt& pepper og finhakket persille. Og til slutt lagde vi en rød og tynn saus (som på bildet ser ut som ketchup) - helt enkelt; et glass med grillet paprika, la olje/vann renne av og kjør det i foodprocessor med salt& pepper og litt friske urter. 

Det er ingen eksakte oppskrifter i dag, det trenger du nemlig ikke. Bruk fantasien og det du har hjemme. Dette kan vanskelig gå galt. Å ja...vi grillet jammen meg skiver av den salte tyrkiske osten halloumi og hadde det på burgeren også. A hadde vel litt revet ost på burgeren også ...og merkelig nok ble vi mette også. 


Ingen kommentarer: