onsdag 27. august 2008

Poteter bakt med balsamico

Jeg elsker ovnsbakte poteter og jeg prøver å variere så godt jeg kan. Denne var en ny vri som gav masse sødme og passet godt til lam.


poteter med balsamico
(4 pers)

8 poteter
4 rødløk
4 hele hvitløk

1 dl balsamicoeddik
1 dl olivenolje
4 ss flytende honning

Skrell potetene og skjær dem i båter. Kok (eller damp) i 6-7 minutter. Ha potetene over i en ildfast form sammen med båter av rødløk og hvitløken (del hver hele hvitløk i to på tvers).
Hell over blandingen av eddik, olje og honning. Stekes på 200 grader i ca. 30 minutter. Rør gjerne eddikblandingen rundt i formet et par ganger i løpet av steketiden. 
Jeg serverte dem med disse lammekotelettene


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei,

Først må jeg bare si at jeg synes bloggen din er så flott, utrolig lekre matbilder og gode oppskrifter. Dessuten har du en god penn også!
Jeg har forsøkt flere av oppskriftene med stor suksess. Senest i går laget jeg "hverdagswok" og i den forbindelse har jeg et spørsmål. Kokosnøttpulver var nytt for meg, selv om jeg har laget en del asiatisk mat tidligere. Hvordan bruker jeg dette pulveret? Kan det erstatte kokosmelk?

Gretten sa...

Husk å "pinge" postene dine hos www.bloggrevyen.no. Klikk "Ping" øverst og resten fikser du.

Lekkermunn sa...

Ingrid/

Hei Ingrid

Kokosmelkpulver blander du enkelt ut med litt kaldt vann og er fin og bruke hvis man f.eks bare skal woke til en person, da det kan bli litt mye med en hel boks.

Takk på hygglig kommentar på bloggen :-)