fredag 31. oktober 2008

Hurra - søknad innvilget

I forrige uke fortalte jeg om et besøk jeg hadde hatt i Sigdal i Buskerud. I innlegget mitt la jeg inn en åpen søknad om å få holde gris til neste år. Søknad er nå behandlet og her er svaret jeg har fått: 

Søknad innvilget!

Etter en nøye vurdering av søkerens kvalifikasjoner har vi innvilget "lekkermunn" som adoptivmor for en gris i sesongen 2009. Vi anser søkeren som energisk og læringsvillig, noe som overskygger søkerens manglende agronomiske erfaring. 

Søknaden innvilges med følgende forutsetninger: 
1. Lekkermunn må sammen med barna på gården finne passende navn på grisen
2. Det skal i løpet av "grisens år", 2009, arrangeres kokkekurs på Hovlandsmoen hvor vi får velge deltakere 
3. Søkeren må ha egne gummistøvler

Mvh
Hans Ole, Jeanette, Ole Kristoffer og Katja Marie



Jeg har ingen vanskeligheter med å innfri de kravene som stilles - og jeg håper at både jeg og dere som leser bloggen min kan lære noe av prosjekt "Gris fra A-Å". Så skal jeg også gjør mitt til at vi får brukt mest mulig av kjøttet etter slaktinga er over neste høst. 

Jeg ønsker dere alle en fin helg, med eller uten gummistøvler.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer og hurra! Jeg gleder meg til oppfølgingsinnlegg gjennom 2009. Håper du trekker på et par fargerike gummistøvler med mønster, sånne som det er så mange av i butikkene om dagen.

Gretten sa...

Kongeprosjekt! Jeg fant en vin som er super til svin i går...... ;-)

Trine ;) sa...

Gratulerer! Det skal bli spennende å følge deg videre i dette prosjektet!

Flott blogg du har, forresten!

Lekkermunn sa...

Janne: :-) Jeg har et par hvite med store sorte blomster. Men jeg tor at jeg får ta de grønne, slik at det iallefall ser ut til at ejg forstår meg på dette.

Gretten: Så fint, du får spare den - så kan jeg jo lage svinemiddag til deg - så kan du ta med en svinevin.

Trine: Takk skal du ha:-)Jeg gleder meg til våren og grisehold.