lørdag 6. desember 2008

Kom igjen - ta sølvpussen!

Jeg har en følelse av at sølvtøy ikke lenger ligger på så mange bord når det er fest og høytid. I min barndom var det et ork med alt sølvtøyet som skulle pusses til jul. Bedre ble det jo ikke av at min oppfinnsomme søster høyt og tydelig hevdet at hun var allergisk for sølvpuss!
Jeg har selv aldri samlet på sølvtøy, med jeg har likevel en skuff full. Endel av dette har jeg fått i gave av verdens flotteste mann fra Danmark. Jan døde for noe år siden og det er ekstra hyggelig å pusse det fantastiske sølvtøyet jeg gjennom flere år fikk av han. 
Morgentimene i dag har blitt brukt til sølvpuss. Det er faktiske ikke så ille når man setter Elvis sin jule-CD på full guffe og pusser i vei. 
Jeg har pusset ekstra godt på fiskebestikket i håp om at det kan bli noen gode fiskemiddager mellom alt det fete julekjøttet. 

Selv om du bare har en koldbordgaffel og en teskje - puss det før jul. Det blir fint og det er veldig hyggelig for en gjest å se nypusset sølvtøy.


Ingen kommentarer: